February 11th 2021

Azelios TES.POD[®] tilldelas utmärkelse för sin hållbara teknologi av Solar Impulse Foundation

Utmärkelsen, som initierades av Solar Impulse Foundation (grundat 2004), delas ut till ekonomiskt genomförbara hållbara teknologilösningar, med potential att förbättra både miljön och livskvaliteten. Erkännandet är en bekräftelse på Azelios energilagringssystem TES.POD’s miljömässiga och finansiella lönsamhet och stärker ytterligare bolagets pågående kommersialisering.

Azelio har installationer i Europa, Nordafrika och Mellanöstern. Lagringssystemet TES.POD’s unika design möjliggör lagring av energi med produktion av hållbar el dygnet runt, till en lägre kostnad och med betydligt mindre miljöpåverkan än litiumjonbatterier. Azelios TES.POD erbjuder ett tillförlitligt system för kunder som behöver en kostnadseffektiv och förnybar baskraft. Azelio har tecknat avsiktsförklaringar om 426MW/5,4GWh och har nyligen vunnit sin första kommersiella order, vilket säkerställer att bolaget är på god väg i sin globala kommersialisering med start av serieproduktion under Q3 2021.

For mer information, kontakta:
Jonas Eklind – VD Azelio
Tel: +46 709 40 35 80